Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, lapkričio 21 d.


PREKYBA IR PASLAUGOS
COVID-19 pagreitino permainas, kurioms būtų prireikę ne vienų metų
Gytis Kapsevičius
Twenty20
Pandemijos laikų herojai ir aukos.

Prekybos ir paslaugų sektorius greitai prisitaikė prie pandeminės realybės, o sunkmečio atradimai taps nauja tendencija  

Ar pakeltumėte surastą dviejų eurų monetą? Retas nepasilenktų, tačiau pandemija tapo galimybe iš naujo permąstyti grynųjų prasmę. Ne tik hipotetinėse situacijose – nežinia kiek rankų perėję grynieji tapo mažiau geidžiama atsiskaitymo priemone tiek tarp gyventojų, tiek tarp įmonių.

Galbūt ant popieriaus ir metalo nusėdęs virusas gąsdino ne visus, tačiau ir progų išleisti grynuosius nebuvo tiek, kiek anksčiau. Maitinimo, grožio ir pramogų įmonės, kuriose plačiai naudojami grynieji, per karantiną buvo iš dalies arba visiškai uždarytos.

Tačiau naujų paskatų naudoti skaitmeninius būdus netrūko. Metų pabaigoje „Paysera“ suteikė galimybę klientams atsiskaityti „Apple Pay“, o kai kurie rinkos žaidėjai pristatė „Google Pay“ paslaugą. „Amazon“ rugsėjį pristatė prototipinę delno skenavimo technologiją. Tokie skaitytuvai geba atskirti unikalų asmens delno venų išsidėstymą ir susieti šią informaciją su banko sąskaita. Prie prietaiso nebūtina liestis. Fizinius duomenis naudojančios technologijos pasaulyje ne naujiena – veido skeneriai plačiai taikomi Kinijoje, tad tokių inovacijų sulauksime ir Lietuvoje. Prie jų reikės arba priprasti, arba jas atmesti – kritikus itin neramina privatumo klausimai.

2021 01 07 06:00
Spausdinti