Skristi tapo brangu. Išaugusi kelionių lėktuvais paklausa ir padidėję bendrovių kaštai išaugino lėktuvų bilietų kainas. Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) atlikto tyrimo duomenimis, net 25 proc. respondentų teigė dabar keliaujantys daugiau nei prieš COVID-19 pandemiją. Šiemet kovą, palyginti su pernykščiu, Europos keleivių srautas padidėjo 38,5 proc.
Lietuvos oro uostų maršrutų plėtros vadovas Tomas Zitikis patvirtino, kad šiuo metu skrydžių paklausa gerokai viršija pasiūlą. Daugelis oro bendrovių jau šių metų pirmo ketvirčio pradžioje prognozavo pelnus ir teigė, kad pusvelčiui bilietų tikėtis neverta. Tai patvirtina ir feisbuko bendruomenės „Mokėk keliauti“ įkūrėjas, knygos „Užkeikto keliautojo užrašai“ autorius Robertas Pogorelis: „Pasibaigus pandemijai labai padidėjo skrydžių paklausa, nes žmonės vėl užsinorėjo keliauti. O oro linijų bendrovės ir kiti su kelionėmis susiję verslai per pandemiją patyrė nemažų nuostolių ir juos bando žūtbūt kompensuoti.“
Skrydžių bendrovės „Wizz Air“ korporatyvinės komunikacijos vadybininkės Valerios Bragarenco teigimu, nuo praėjusių metų, kai buvo panaikinti kelionių apribojimai, pastebimai padaugėjo keleivių: „Šis paklausos šuolis iki šiol tęsiasi, tendencija tebėra didėjanti.“ 2022 m. „Wizz Air“ fiksavo didelį paklausos šuolį – aptarnavo 45 mln. keleivių. Šis skaičius yra dvigubai didesnis nei 2021 m. (27,1 mln. keleivių) ir 10 proc. didesnis nei priešpandeminiais 2019-aisiais. Šią vasarą oro linijų bendrovė skraidino 60 proc. daugiau keleivių nei 2019 m.
IQ redakcija rašo apie verslą, politiką, kultūrą ir kitus svarbiausius visuomenės reiškinius. Mes kuriame kokybišką ir išskirtinį turinį. Kviečiame mus palaikyti prenumeruojant mūsų žurnalą sau ar jums artimiems žmonėms mūsų prenumeratos svetainėje https://prenumeratoriai.lt/. Užsisakiusiems žurnalą metams – visas turinys iq.lt svetainėje nemokamas.