Alfa.ltNors ir pavadintas žodžiu, kurio nerasite Oksfordo anglų kalbos žodyne, „Dacia Bigster“ be užuominų siunčią žinią, kad jis yra... didelis. Praleidome prie jo vairo keletą dienų, kad įsitikintume, koks jis didelis tiesiogine ir perkeltine prasme.
Kaip jis atrodo?
Praėjusių metų pabaigoje pristatytas „Bigster“ yra išstypusi nuo 2010-ųjų gaminamo ir jau trečios kartos sulaukusio visureigio „Duster“ versija.
Taip „Renault“ grupei priklausantis iš Rumunijos kilęs gamintojas įžengia į SUV C segmentą, kuriame laukia tokie rimti varžovai kaip „Hyundai Tucson“, „Kia Sportage“, „Renault Austral“, „Nissan Qashqai“, „Toyota Corolla Cross“, „Volkswagen Tiguan“ ir daugelis kitų.
Ar „Bigster“ turėtų jų bijoti, pakalbėsime vėliau, bet bent jau vertinant pagal dizainą jam visiškai nereikėtų slėptis parkingo kampe. Gal net priešingai.
„Bigster“ yra gaminamas ant tos pačios platformos kaip ir vienatūris „Jogger“ ir minėtas visureigis „Duster“. Pažiūrėjus į pastarąjį ir į „Bigster“ nekyla jokių abejonių – tai tų pačių tėvų vaikai. „Bigster“ perėmė visus „Duster“ bruožus – kampuotas agresyvokas kėbulas, masyvios plastikinės bamperių, ratų arkų ir slenksčių apsaugos detalės. Variklio groteles puošia naujas stilingas „Dacia“ logotipas.

Alfa.ltGaliniai LED žibintai – Y raidės formos, tokie pat elementai matyti ir priekiniuose. Virš galinio lango masyvus ortakis, o ant stogo – „ragai“, dėl evoliucijos beveik nunykę net ir didesniuose SUV modeliuose. Šiuos stogo laikiklius galima pasukti ir jie tampa skersiniais, ant kurių galima dėti bagažinę ar dviračių laikiklius. Sutaupote gerus 300 eurų „Thule“ ar kito gamintojo skersiniams.
Nors „Bigster“ drąsiai galima pavadinti „Dacia“ flagmanu, viduje nerasite prabangių medžiagų, bet dažniau sutiksite kietoką plastiką. Salonas gana kuklus, bet justi dizainerio ranka – ortakių angos papuoštos jau matytos Y raidės siluetais, kurie gali būti chromo, pilkos, juodos ar bronzinės spalvos. Salone yra chromo elementų – durų rankenėlės, ant vairo, centrinėje konsolėje.

GamintojaiNet ir pigiausias modelis gauna 10,1 colio lietimui jautrų multimedijos ekraną, o už vairo 7 arba 10 colių prietaisų skydą, priklausomai nuo pasirinkto įrangos lygio.
Dar daugiau – aukščiausios modifikacijos „Bigster“ gauna stiklinį elektra valdomą stoglangį. Ir, ko neturi kiti gamintojai, bet jau sutikome „Duster“ salone – priedų tvirtinimo sistema „YouClip“ su 5 arba 7 tvirtinimo taškais telefono laikikliams, pakaboms, planšetėms, daiktadėžėms, žibintuvėliui, kavos laikikliui.
„Bigster“ yra tokio pat pločio, bet aukštesnis ir ilgesnis už „Duster“, todėl yra erdvesnis viduje ir turi didesnę bagažinę. Bet „Bigster“ žaidžia kitoje lygoje, o palyginti su aukščiau paminėtais konkurentais, jis yra už visus siauresnis, tačiau taip pat už visus aukštesnis, ilgesnis ir turi didžiausią bagažinę (jos dydis priklauso nuo variklio ir degalų tipo). Gal ir neįprastos proporcijos, bet faktas – „Bigster“ yra didelis C segmento SUV rikiuotėje.
*****susije*****
Kaip jis važiuoja?
Renkantis variklį, teks apsvarstyti keturis variantus.
Pradėkime nuo brangiausio ir galingiausio – 155 AG hibridinės sistemos, kurią sudaro keturių cilindrų 1,8 litro 109 AG benzininis variklis ir 49 AG elektrinis motoras. Abiejų AG suma yra 158, tačiau „Dacia“ deklaruoja 155. Šis variklis derinamas su automatine pavarų dėže, automobilis varomas priekiniais ratais. Iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,7 sekundės ir pasiekia maksimalų 180 km/val. greitį. Degalų sąnaudos mišriu režimu – 4,7 litro/100 km.
Jei esate senamadiškas ir norite vairuoti automobilį su mechanine pavarų dėže, už tai būsite apdovanotas. 1,2 litro trijų cilindrų 140 AG benzininis švelnus hibridas (48 voltų) su turbokompresoriumi ir šešių pakopų pavarų dėže yra pigiausias pasirinkimas. Jis iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,8 sekundės ir turi kiek didesnį apetitą – 5,5 litro/100 km.

Alfa.ltPirmas prizas – visi varantieji ratai, kuriuos retai pasiūlys kiti gamintojai šiame segmente, su 130 AG trijų cilindrų švelniuoju hibridu ir mechanine 6 laipsnių pavarų dėže. Tai vangiausias „Bigster“, kuriam pasiekti 100km/val. greitį prireiks 11,2 sekundės, o degalų sąnaudos sieks 6,1 l/100 km.
Antras prizas – tas pats 140 AG švelnusis hibridinis variklis su mechanine pavarų dėže ir varomas benzinu bei suskystintomis naftos dujomis (LPG). Jo sąnaudos – 5,5 l/100 km važiuojant benzinu ir 7,1 l/100 km dujomis. Jis turi po 50 litrų baką abiems degalų rūšims ir taupiai važiuojant galima nuvažiuoti daugiau nei 1600 km neužsukant į degalinę. Galima pradėti domėtis naftos rinkos naujienomis ir gaudyti momentus, kada degalų kainos pasiekia apatinę ribą.
Čia „Bigster“ vėl atrodo didelis – variklių pasirinkimas toks, kad kitiems gamintojams sunkoka prilygti. Bet irgi negali visko gauti – „automato“ negausi nei su visais varančiaisiais ratais, nei su LPG, kas būtų ypač taupu.
Mes važinėjome su 130 AG versija visais varančiaisiais ratais. Čia ne tas automobilis, kad reikėtų kalbėti apie sportiškumą ir važiavimo komfortą, teks susitaikyti ir su vėjo, ir su padangų triukšmu. Bet bekelėje jis patikimas ir sunkiai sustabdomas bent jau ten, kur automobilių eismas legalus, taigi, tai geras pasirinkimas miškininkams, žvejams, ūkininkams ir atokių sodybų savininkams.

Alfa.ltVisgi „Dacia“ ir Lietuvoje norėtų nusimesti tik tarnybinių automobilių etiketę, tad renkantis „Bigster“ asmeniniam naudojimui, be abejo, patraukliausiai atrodo 155 AG pilnas hibridas.
Kodėl verta pirkti?
„Bigster“ tikrai patrauks girininkijų, saugos tarnybų ir energetikos įmonių dėmesį, kurios jau yra tapusios ištikimos „Duster“ naudotojos. Tad kodėl nepasirinkus didesnės alternatyvos, nes dėl kainos priekaištų nežers nei vartotojai, nei mokesčių mokėtojai.
Pirmoje „Duster“ kainoraščio eilutėje 23 190 eurų už „Essential“ su 140 AG varikliu. Automobilis turi gausią privalomą saugumo įrangą, elektra valdomus langus, 7 colių prietaisų skydelį, LED žibintus, 17 colių lengvojo lydinio ratlankius, keturiomis kryptimis reguliuojamą vairą, šildomus galinio vaizdo šoninius veidrodžius, taigi, tai nėra mažai už gana mažai pinigų.
Foto galerija.: new_000359135_0
Aukščiau yra „Expression“ ir „Journey“ įrangos lygiai, bet eikime tiesiai prie aukščiausios „Extreme“ versijos ir pabandykime išleisti visus pinigus, kiek tik įmanoma.
„Extreme“ su 155 AG hibridiniu varikliu kainuoja nuo 29 890 eurų. Už tai gauname 10,25 colio prietaisų skydą ir 10 colių multimedijos ekraną su šešiais garsiakalbiais, belaidžiu mobiliojo telefono krovikliu ir „Bluetooth“ sąsaja su telefonu. Ratlankiai – 18 colių lengvojo lydinio, elektra valdomas panoraminis stoglangis, transformuojami stogo laikikliai, galiniai parkavimo jutikliai ir vaizdo kamera, aktyvi stabdymo sistema aptikus pėsčiuosius ir dviratininkus, reguliuojamo aukščio priekinė keleivio sėdynė. Galima sėsti ir važiuoti.
Bet jei nenorite vairuoti balto automobilio, teks sumokėti 790 eurų už vieną iš penkių siūlomų spalvų, pavyzdžiui, kedro žalią. Išleiskime dar 550 eurų už „Parking“ paketą su aklosios zonos perspėjimo sistema, parkavimo jutikliais ne tik gale, bet ir šonuose bei priekyje ir 360 laipsnių kamera. Toliau į krepšelį krauname atsarginį ratą, dviejų tonų kėbulo spalvą, elektra atidaromą bagažinės dangtį (320 eurų), „Winter Plus“ paketą (550 eurų), kad žiemą galėtume šildyti priekinį stiklą, vairą ir priekines sėdynes. Ir viskas. Galutinė automobilio kaina – 32 590 eurų. Čia „Bigster“ negalima pavadinti dideliu, nes jo kaina, net ir gausiai prisirinkus papildomos įrangos, yra maža palyginti su daugeliu konkurentų.
Verdiktas. Agresyvoko ir grubaus dizaino, su galimybe rinktis visus varančiuosius ratus, gausia papildoma įranga ir patrauklia kaina „Bigster“ yra SUV C segmento išsišokėlis. Gerąja šio žodžio prasme.
Privalumai
- Patraukli kaina.
- Didelė bagažinė.
- Galimybė rinktis visus varančiuosius ratus.
- Taupus hibridas.
Trūkumai
- Neaiški paklausa antrinėje rinkoje.
- Prastoka garso izoliacija.
- Biudžetinio lygio salono apdailos medžiagos.









