Meniu
Prenumerata

pirmadienis, gruodžio 22 d.


AUTOMOBILIŲ PRAMONĖ
„Nissan“ piešia antrą akį Darumai: Japonijos gamintojas didina elektromobilių gamybos apsukas reportažas iš gamyklos
Ovidijus Lukošius
Bendrovė
„Nissan“ Sanderlando automobilių gamykla.

Konvejeris, kuriuo riedėjo ką tik pagaminti automobiliai, sustojo. Ceche išrikiuotas kėdes užėmė kombinezonus vilkintys darbininkai, žurnalistai, kostiumuoti politikai ir verslininkai. Dėmesio centre – ant pakylos pastatytas tviskantis trečiosios kartos „Nissan Leaf“ ir vienaakė lėlė–galva šalia.

Veiksmas vyksta Šiaurės Rytų Anglijos Sanderlando automobilių gamykloje. Pusvalandis sveikinimo kalbų ir Massimiliano Messina, „Nissan“ Afrikos, Artimųjų Rytų, Indijos, Europos ir Okeanijos (AMIEO) regiono vadovas, palinkęs prie lėlės rašalu nupiešia jai antrą akį. Lėlė Daruma, Japonijos budistų kultūroje paplitęs ritualas, įsigyjama abejomis „aklomis“ akimis. Pirmoji, paprastai kairioji, akis nupiešiama užsibrėžus tikslą, antroji – jį pasiekus.

Kas minutę – naujas automobilis

Koks tikslas buvo pasiektas Niukaslo prie Taino priemiestyje esančioje „Nissan“ automobilių gamykloje? Modernizuota antroji fabriko linija, kurioje be benzininių ir „e-POWER“ hibridinių „Juke“ ir „Qashqai“ krosoverių bus gaminami trečiosios kartos elektriniai „Leaf“. 2026-aisiais šioje linijoje bus pradėti gaminti elektriniai „Juke“, o 2027-aisiais ir elektrinis „Qashqai“.

Bendrovė
M. Messina.

Daugiau nei pusė milijardo eurų buvo išleista skaitmenizavimui, naujoms technologijoms, presams ir robotams, tarp kurių ir akumuliatoriaus montavimo įrenginys, bateriją prie automobilio kėbulo 26 varžtais pritvirtinantis per 56 sekundes. „Nissan“ gamybos širdimi Europoje vadinama Sanderlando gamykla per valandą pagamina 60 automobilių. Gamykloje dirba 6 tūkst. žmonių, o maksimalūs metiniai pajėgumai – 600 tūkst. automobilių.

Sanderlando gamykla šiuo metu yra vienintelė Europoje surenkanti „Nissan“ automobilius. Nuo 1986 m. joje pagaminta daugiau nei 11,8 mln. automobilių. Iš pradžių buvo gaminamas „Bluebird“, vėliau „Primera“, „Micra“, „Almera“, „Note“ ir „Q30“, kol šiuos nuo konvejerių nustūmė vairuotojų simpatijas užkariavę „Juke“ ir „Qashqai“. Čia nuo 2013 m., pirmojoje gamybos linijoje, buvo surenkami ir pirmos kartos, o nuo 2018-ųjų – antros kartos „Leaf“ elektromobiliai, iki šiol iš viso pagaminti 282 704 „Leaf“.

Nulinių emisijų link...

Į renginį gamyklos ceche nebuvo atnešta nauja baltaakė Daruma ir nupiešta kairioji jos akis, tačiau „Leaf“ gamybos pradžia žymi ir naują „Nissan“ elektrifikacijos etapą, siekiant pereiti ne tik vien prie elektromobilių gamybos, bet ir iš esmės sumažinti pačios gamyklos ir jos tiekėjų anglies dvideginio pėdsaką.

Foto galerija.: new_000380995_0

„Nissan“ šią viziją vadina „EV36Zero“ planu, kurio tikslas iki 2050 m. pasiekti nulines taršos emisijas visame gamybos ir produkto gyvavimo cikle. „Nissan“ jau žengė keletą žingsnių, kurie matomi Sanderlando apylinkėse – gamyklą supa nuosavi saulės ir vėjo energijos parkai, patenkinantys dalį jos energijos poreikių. Šiemet gamyklos teritorijoje atidaryta ir sunkvežimių įkrovimo stotelė, skirta 25-iems fabriką aptarnaujantiems elektriniams sunkvežimiams.

Šiemet Sanderlando gamyklos kaimynystėje veiklą pradėjo ir baterijų automobiliams AESC gigafabrikas, tieksiantis akumuliatorius „Leaf“ ir kitiems „Nissan“ elektromobiliams. Kol kas veikia viena baterijų gamyklos linija, bet įrenginėjamos dar trys. AESC gigafabriko metiniai pajėgumai siekis 15,8 GWh – daugiau nei 100 tūkst. baterijų elektromobiliams.

AESC buvo įkurtas kaip „Nissan“ baterijų padalinys, tačiau 2019 m. 80 proc. akcijų paketą perėmė Kinijos „Envision Group“. AESC valdo keturiolika baterijų gamyklų Ispanijoje, Japonijoje, JAV, Jungtinėje Karalystėje, Kinijoje ir Prancūzijoje, o baterijas tiekia „Nissan“, „Renault“, BMW, „Mercedes“ ir kitiems elektromobilių gamintojams.

Europa spustelėjo stabdžius

Gruodžio 16 d., kai „Nissan“ šventė „Leaf“ trečiosios kartos gamybos pradžią, Europos Komisija atšaukė draudimą nuo 2025 m. pardavinėti automobilius su vidaus degimo varikliais. Pasidavusi Italijos ir Vokietijos vyriausybių bei Europos automobilių gamintojų spaudimui EK siūlo įvesti prievolę automobilių gamintojams 2035 m. parduodamų automobilių emisijas sumažinti 90 proc. nuo 2021 m. lygio. Tačiau tam dar turės pritarti Europos Parlamentas ir valstybės narės.

Bendrovė
„Nissan Leaf“ gamybos pradžia.

Briuselio idėjų kalvė „Transport&Environment“ prognozuoja, kad šie pokyčiai lems, jog 2035 m. ketvirtadalis parduodamų automobilių turės vidaus degimo variklius su hibridinėmis technologijomis ar be jų.

Lankantis „Nissan“ gamykloje dar nebuvo žinomas EK sprendimas, priimtas vėliau tą pačią dieną, tačiau nuojauta kuždėjo, kad pernelyg ambicingus tikslus užsibrėžusi, o taip pat su Kinijos elektromobilių gamintojų konkurencija susidūrusi Europa turės atsitraukti. Kokias tai turės pasekmes „Nissan“ ir elektromobilių pramonei Europoje?

Friederike Kienitz, „Nissan“ AMIEO vyresnioji viceprezidentė, atsakinga už tvarumą, įmonių valdymą, teisinius klausimus, išorės ryšius ir komunikaciją, teigė esą įsitikinusi, kad tai nepakeis automobilių pramonės krypties, tačiau elektrifikacijos tempas sulėtės. Tam įtakos turi ir infrastruktūros trūkumas, taip pat vartotojų įpročiai, kurie taip greitai nesikeičia.

Visgi „Nissan“ fabrikas yra universalus, vienu metu galintis gaminti ir elektromobilius, ir tradicinius automobilius, tad pirkėjai spręs, kas kelias minutes ties konvejerio finišo linija pasirodys elektrinis „Leaf“, „Juke“ ar „Qashqai“.

Kuo ypatingas trečiosios kartos „Leaf“

„Nissan Leaf“ laikomas pirmuoju masinės gamybos elektromobiliu, pristatytu 2010 m. Per pusantro dešimtmečio buvo parduota apie 700 tūkst. abiejų kartų „Leaf“ automobilių, pagrindinės rinkos – Japonija, Norvegija, kitos Vakarų Europos šalys, JAV ir Kanada.

Neįprastų aptakių formų pirmosios kartos „Leaf“ tuomet uždavė toną, kad elektromobiliai diktuos kiek kitokias dizaino madas, pirmenybę teikiant kuo mažesniam oro pasipriešinimui ir efektyvumui, mėginant atkovoti kiekvieną papildomą kilometrą. Antros kartos „Leaf“ išsaugojo hečbeko kėbulą, bet jau priartėjo prie kitų „Nissan“ modelių dizaino tendencijų.

Bendrovė
„Nissan“ Sanderlando automobilių gamykla.

Su trečiąja „Leaf“ karta „Nissan“ gamintoja galutinai pasidavė pagrindiniai srovei, suteikdama „Leaf“ krosoverio kėbulą, ganu panašų į didesnį ir kiek prašmatnesnį SUV „Nissan Ariya“. Palyginti su pirmtaku, naujasis „Leaf“ yra 130 mm trumpesnis, 20 mm platesnis ir 80 mm aukštesnis. Ratų bazė sutrumpėjo 10 mm, tačiau bagažinės tūris padidėjo 130 litrų. Gale sėdintys keleiviai turės daugiau vietos, ypač galvai, bet už aukštaūgio vairuotojo patogiau jausis vaikas, nei suaugęs keleivis, kuriam gali trūkti vietos kojoms.

Trečiosios kartos „Leaf“ yra pirmasis modelis, kuriame įdiegtas visiškai naujas „Nissan“ „3-in-1“ elektrinis variklis, 10 proc. mažesnis nei montuotas pirmtake. Naujasis motoras pasiekia iki 160 kW (214 AG) galią bei iki 355 Nm sukimo momentą.

Pirkėjai galės rinktis 52 kWh arba 75 kWh baterijas, su kuriomis įveikiamas atstumas (pagal WLTP) sieks atitinkamai 436 ir 622 km. Naudodamas iki 150 kW galios greitojo įkrovimo DC funkciją „Leaf“ per pusvalandį gali būti įkraunamas įveikti apie 420 km atstumą. Greitkelyje jis 130 km/val. greičiu gali nuvažiuoti daugiau nei 330 km, tačiau pasirinkus optimalų įkrovimų scenarijų 800 km su poilsio pertraukėlėmis galima įveikti panašiu tempu kaip įprastu automobiliu. Tam galima naudoti ir su „Google Maps“ susietą maršruto planuotoją, kuris artėjant prie greitojo įkrovimo stotelės nustato optimalią baterijos temperatūrą efektyviausiam įkrovimui.

Bendrovė
Trečios kartos „Nissan Leaf“.

Naujasis „Leaf“ palaiko „Vehicle-to-Grid“ (V2G) funkciją, kuri leidžia sukauptą energiją tiekti atgal į elektros tinklą. Automobilis taip pat turi „Vehicle-to-Load“ (V2L) funkciją, leidžiančią tiesiai iš automobilio iki 3,6 kW galios energiją tiekti į išorinius įrenginius, kas pravartu stovyklaujant gamtoje ar, artėjant Kalėdoms, įžiebiant kieme stovinčios eglutės girliandas.

2025 12 20 16:13
Spausdinti