Gamintojai„Renault“ nėra pirmasis gamintojas, prikėlęs legendų statusą užsitarnavusius modelius ir pavertęs juos elektromobiliais (EV). Gatvėse jau galime sutikti elektrinius „Mini Cooper“ ir „Fiat 500“. Ką mums žada 1972–1996 m. gaminto „Renault 5“ elektrinė reinkarnacija?
Kaip jis atrodo?
Retro stiliaus automobilių prikėlimo formulė gana paprasta – nauja versija turi būti šiuolaikiškas ir netgi šiek tiek prašmatnus automobilis, didesnis ir patogesnis už pirmtaką, bet ir paveldėjęs tam tikrus genus. Atpažįstamas ir žaismingas. Tai gal ir nėra sunku, nes seni automobiliai visuomet kelia šypseną... beveik visada.
Elektrinis „Renault 5 E-Tech“ paveldėjo pirmtako kėbulo kampuotas linijas su charakteringa įstrižai nupjauta galine dalimi. Dominuoja kampuotos formos, priekiniai žibintai išsaugojo stačiakampio, tačiau ne kvadrato formą. Galiniai, kaip ir pirmtako, įmontuoti vertikaliai.

GamintojaiVisgi EV yra kur kas didesnis – 42 cm ilgesnis, 27 cm platesnis ir beveik 10 cm aukštesnis už pirmos kartos versiją. „Renault 5“ gerokai didesnis ir už elektrinį „Fiat 500“ ir netgi, nežymiai, už elektrinį „Mini Cooper“.
Jo bagažinės tūris 326 litrai – gerokai daugiau nei šių dviejų konkurentų. Dėl to reikėtų dėkoti ir specialiai elektromobiliams gamintai platformai – automobilis turi lygų grindų paviršių, ilgą ratų bazę ir daug erdvės. Automobilis lengvas, netgi su didesne baterija sveria vos 1450 kg. Priekyje tikrai erdvu vairuotojui ir keleiviui, nereikia ramstytis pečiais, ir netgi gale galima ištverti ilgesnę kelionę.
Foto galerija.: new_000359472_0
Kėbulo spalvų paletė nėra labai marga, tačiau pavyks susikurti žaismingą derinį, nes visos spalvos derinamos su juodu stogu ir netgi prie juodo stogo galima pasirinkti raudonas linijas. Dvi pigiausios versijos dažomos ryškiai žaliai, o dvi brangesnės – juodai. Kitos spalvos ir visi deriniai kainuoja papildomai. Automobilis apautas 18 colio lengvojo lydinio ratlankiais, netgi pigiausia versija.
Vidus taip pat gana prašmatnus ir žaismingas, nors ir aptiksite pigaus plastiko, akį patrauks įdomios medžiagos. Lubos primena garso studijos apmušalus, sportiško dizaino sėdynės ir durų apmušalai pagaminti iš perdirbtos veltinį primenančios medžiagos, kuri interjere derinama su ryškiais siūlais dygsniuota oda. Viename žaismingiausių variantų dominuoja geltona spalva, tačiau yra ir nuosaikesnių, bet vis dar žaismingų sprendimų.
Galinės sėdynės turi galvų atlošus dviem keleiviams. Skaitmuo 5 ir interjere, ir ant kėbulo naudojamas kaip pagrindinis dizaino akcentas. Galima įsigyti ir specialius lipdukus ant automobilio šonų ir stogo už... 630 eurų. Ant variklio dangčio įrengtas penketo formos displėjus su LED juostelėmis, kurios senkant baterijai viena po kitos užgęsta ir vėl įsižiebia pripildžius elektros atsargų.

GamintojaiCentrinėje konsolėje dominuoja 10,25 colio lietimui jautrus ekranas, tokio pat dydžio prietaisų skydas ir už vairo (tik pigiausio modelio jis 7 colių). Daug mygtukų, o ant vairo kolonėlės, tęsiant „Renault“ tradicijas, net keturios svirtys – posūkiams ir šviesoms, valytuvų, multimedijos valdymo ir pavarų.
Kaip jis važiuoja?
Čia privažiuojame kryžkelę su dviem pasirinkimo galimybėmis – 40 kWh baterija ir 120 AG motoras arba 52 kWh baterija ir 150 AG variklis. Kainas aptarsime vėliau, bet skirtumų yra ir ne visai menkų. Su mažesne pilnai įkrauta baterija galite tikėtis nuvažiuoti iki 310 km, su didesne – beveik 400 km. Kitaip tariant, su viena iki Palangos nuo Vilniaus nuvažiuosite, su kita – niekaip.
Nuo 15 iki 80 proc. abi baterijas įkrauti užtruks maždaug pusvalandį, nes mažesnioji palaiko krovimą iki 80 kW, o didesnioji iki 100 kW. Bet čia teorija, nes dauguma krovimo stotelių sunkiai išspaudžia daugiau nei vidutiniškai 50 KW.
Su 150 AG motoru iki 100 km/val. „Renault 5“ įsibėgėja per 7,9, o su 120 AG – per 9 sekundes. Skaičiai nėra įspūdingi, bet iš vietos automobilis (bandėme 150 AG versiją) startuoja staigiai ir tolygiai įsibėgėja. Linksma taip tyliai spurtuoti užsidegus žaliam šviesoforo signalui ir negirdėti riaumojančio variklio.

GamintojaiAnt vairo įrengtu mygtuku galite pasirinkti vairavimo režimą iš „Eco“, „Comfort“, „Sport“ ir „Perso“, kuris reiškia pagal asmeninius nustatymus. „Eco“ padeda taupyti energiją, nes apriboja galią. Bet vis norisi spausti „Sport“, nes automobilis sutvertas dinamiškesniam važiavimui, ypač siaurais vingiuotais užmiesčio keliukais, kurių daug Vilniaus ir Trakų apylinkėse. Elektrinis motoras, žinoma, neskleidžia jokio triukšmo, tačiau izoliacija gerai slopina ir padangų garsus. Padangos ir pakaba kruopščiai tvarkosi su kelio nelygumais ir duobelėmis, o automobilis tvirtai laikosi posūkiuose.
Greitkelyje irgi jokių priekaištų. Ilgesnėje kelionėje nustatai didžiausią leistiną greitį, eismo juostos vidurio laikymosi funkcijas ir atsipalaiduoji...
Kodėl verta pirkti?
Turime keturis įrangos lygius (didėjimo tvarka nuo kukliausios: „Evolution“, „Techno“, „Iconic cinq“ ir „Roland-Garros“), tačiau šioje kryžkelėje kelių daugiau nei keturi. „Evolution“ siūloma tik su 120 AG motoru, „Roland-Garros“ tik su 150 AG varikliu, o renkantis tarpines versijas galima rinktis iš abiejų.
„Evolution“ kaina prasideda nuo 27 290, „Roland-Garros“ – nuo 35 590 eurų.
Jei tai antras automobilis namuose, skirtas tik sukiotis mieste maršrutais darbas, namai, parduotuvė, mokykla, vaikų darželis, šokių būrelis, galima neišlaidauti ir pasirinkti „Evolution“. Jeigu gąsdina ryški žalia spalva, pridėkite 580 eurų už juodą arba 700 eurų už baltą arba geltoną.
Bet „Renault 5“ pilnai atsiskleis tik kiek plačiau atvėrus piniginę ir pasirinkus „Iconic cinq“ ir „Roland-Garros“ su 150 AG motoru. Ką už tai gausite? 10,3 colio vairuotojo prietaisų skydą, galinio vaizdo kamerą, parkavimo jutiklius ne tik gale, bet ir šonuose bei priekyje, automatinį parkavimą, aktyvią pastovaus greičio palaikymo sistemą, eismo juostos išlaikymo asistentą, kone visas įmanomas įspėjimo apie pavojus funkcijas ir daug kitų privalumų, sutinkamų premium klasės automobiliuose.
Foto galerija.: new_000359472_1
Į „Roland-Garros“ krepšelį sudėjome viską, ką radome pardavėjo pasiūlyme, įskaitant abipusę energijos tiekimo sistemą, kad automobilį galėtumei naudoti ir kaip didelę bateriją buityje. Galutinė kaina – 38 610 eurų.
Ar tai daug? 1972 m. „Renault 5“ Prancūzijoje kainavo apie 10 tūkst. frankų arba, įvertinus infliaciją, kiek daugiau nei 11 tūkst. šių dienų eurų. Tačiau negalima lyginti apelsinų su obuoliais, todėl pasidairykime konkurentų salonuose. Elektrinio „Mini Cooper“ kainos prasideda nuo 38 900 eurų ir už tai gausite 184 AG bei 300 km pilna baterija įveikiamą atstumą. Kita prancūziška alternatyva „Peugeot 208e“ irgi ne pigesnė – kainos prasideda nuo 29 900, o GT versija su visais įmanomais priedais pabrangsta iki 40 438 eurų.

GamintojaiVerdiktas. „Renault 5“ šiemet buvo išrinktas Europos metų automobiliu. Žurnalas „TopGear“, rengiantis savo metų automobilių rinkimus, jam taip pat skyrė pirmą vietą. Ką čia bepridursi.
Privalumai
- Puikus dizainas, kokybiškas salonas.
- Gerai valdomas, subalansuotas.
- Konkurencinga kaina.
Trūkumai
- Keleiviai norėtų daugiau vietos gale.
- Realiame gyvenime nuvažiuojamas atstumas bus mažesnis.









