Meniu
Prenumerata

pirmadienis, gegužės 16 d.


PASAULIS 2022. KULTŪRA
Produktyvi vienuma ir pandemijos mūzos
Fiammetta Rocco
Omano meno šviesulys.

Įpusėjus 2020-iesiems visame pasaulyje žinomas skulptorius, performansų ir filmų kūrėjas Williamas Kentridge’as iš PAR susirgo COVID-19. Jis dirbo atlikėjams skirtame inkubatoriuje „The Centre for the Less Good Idea“, 2016 m. atidarytame Johanesburgo centre. Priverstas izoliuotis, jam ir dar keliems su juo dirbusiems šokėjams ir muzikantams gavus teigiamą testo atsakymą, menininkas ėmė dirbti nedidelėje studijoje, kurią turėjo pasistatęs sodo gale šeimos namuose Houtone.

Beveik keturis dešimtmečius W. Kentridge’as nuolat keliavo, rūpindamasis instaliacijomis, performansais ir parodomis nuo Niujorko iki Zalcburgo ir Sidnėjaus. Jis retai buvo namie ilgiau kaip po porą savaičių. Netikėtai gavęs daug laisvo laiko, W. Kentridge’as pagaliau galėjo susikaupti projektui, apie kurį galvojo jau daug metų – serijos valandos trukmės filmams „Studio Life“ („Gyvenimas studijoje“), pastatytiems pagal tai, ką jis vadina natūralia studijos istorija, meno alchemija ir kas nutinka, kai menininkas uždaro duris. „Studiją galima laikyti savotiška išdidinta galva, – sako menininkas. – Tik idėjos nešaudo po kelis centimetrus iš kažkurios atminties vietos į aktyvų mąstymą, bet perėjimas per studiją duoda tą patį poveikį, kai idėjos susijungia ir gali kas nors išeiti.“

COVID-19 atnešė daug kančių. Bet daugeliui menininkų, ypač tų, kurie dėl pasaulinės reputacijos beveik visą laiką leido kelyje, tai buvo palaima, netikėtai suteikusi progą pagalvoti ir dirbti nepertraukiamai ne vieną mėnesį. Britų kompozitorius Seras Harrisonas Birtwistle’as, kuriam 87-eri, dirbo prie naujos operos. Choreografė ir režisierė Crystal Pite iš Kanados ėmėsi serijos darbų, kurie nuo 2022 m. bus pristatyti Karališkajame Kovent Gardeno operos teatre Londone. Amerikiečių menininkas Michaelas Heizeris baigia prieš 50 metų pradėtą projektą – rankomis iškalinėtą faraonišką „miestą“ Nevados dykumoje, didžiausią pasaulyje skulptūrą.

Dvi tarptautinės parodos pristatys menininkų iš viso pasaulio kūrinius. Nuo balandžio daugiau kaip 100 kūrėjų darbai bus pristatomi pirmojoje po pandemijos Venecijos bienalėje. Tarp jų pirmą kartą ir menininkai iš Omano, įskaitant Hassaną Meerą (nuotr.). Kuruojama Cecilijos Alemani, 2022 m. bienalė vadinsis „Svajonių pienas“, o pavadinimą įkvėpė britų siurrealistės Leonoros Carrington knyga vaikams. „L. Carrington pasakojimuose kalbama apie išlaisvintą pasaulį, kupiną galimybių“, – sako C. Alemani.

2022 01 22 06:33
Spausdinti