Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, liepos 25 d.


ESTIJĄ IR SUOMIJĄ JUNGIANTIS DUJOTIEKIS
Dujotiekį „Balticconnector“ apgadino kinų konteinerinio laivo inkaras
BNS
Scanpix
„Balticconnector“ apgadino nutrūkęs kinų konteinerinio laivo inkaras.

Suomių tyrėjai antradienį paskelbė manantys, kad Estiją ir Suomiją jungiantį dujotiekį „Balticconnector“ apgadino nutrūkęs kinų konteinerinio laivo inkaras.

Suomijos policijos Nacionalinis tyrimų biuras sakė turintis įrodymų, kad su Honkongo vėliava plaukiojantis laivas „Newnew Polar Bear“ yra kaltas dėl Baltijos jūros Suomijos įlankos dugnu nutiesto dujotiekio apgadinimo.

Detektyvas inspektorius Risto Lohi antradienio spaudos konferencijoje sakė, kad jūros dugne likusi 1,5–4 m pločio šliūžė veda prie dujotiekio apgadinimo vietos.

Manoma, kad šliūžę paliko 6 t sveriantis inkaras, kurį vėlai pirmadienį iškėlė Suomijos karinis jūrų laivynas.

Ant inkaro yra žymių, rodančių, kad jis turėjo sąlytį su dujotiekiu, cituodamas ekspertų analizės duomenis sakė R. Lohi.

Ar „Balticconnector“ buvo apgadintas tyčia, ar netyčia, ar dėl klaidų, bus aiškinamasi atliekant kitą tyrimo etapą, sakė pareigūnai.

Suomijos ir Estijos gamtinių dujų sistemų operatorės spalio 8 dieną pranešė užfiksavusios neįprastą slėgio sumažėjimą dujotiekyje „Balticconnector“ ir dėl to nutraukė dujų tiekimą juo.

Spalio 10-ąją suomių vyriausybė paskelbė, kad apgadintas ne tik dujotiekis, bet ir ryšių kabelis tarp NATO narių Suomijos ir Estijos. Helsinkis pareiškė, kad „Balticconnector“ įvykusį nuotėkį greičiausiai sukėlė išorinė veikla.

Pasirodė, kad 77 km ilgio „Balticconnector“ buvo mechaniškai pažeistas Suomijos ekonominėje zonoje ir išjudintas iš savo vietos jūros dugne.

Neveiks iki balandžio pabaigos

Praėjusią savaitę Suomijos pareigūnai pagrindiniu įtariamuoju įvardijo laivą „Newnew Polar Bear“, nes 169 metrų ilgio laivo kursas ir padėtis Baltijos jūroje sutapo su dujotiekio pažeidimo laiku ir vieta.

Naujausiose socialiniuose tinkluose paskelbtose Kinijos laivo, kuris kelionės Baltijos jūra metu įplaukė į Sankt Peterburgo uostą Rusijoje, nuotraukose matyti, kad laivui trūksta vieno iš inkarų.

Jūrų eismo interneto svetainėje nurodoma, kad laivas šiuo metu plaukioja Rusijos šiauriniuose vandenyse ir tikriausiai Šiaurės jūrų keliu plaukia atgal į Kiniją.

Suomių tyrėjai sakė, kad kelis kartus bandė susisiekti su laivo kapitonu, tačiau nesėkmingai, ir dabar bendradarbiauja su Kinijos pareigūnais.

Kinijos užsienio reikalų ministerijos atstovas pirmadienį per reguliarią vyriausybės spaudos konferenciją sakė, kad Pekinas paragino atlikti objektyvų, sąžiningą ir profesionalų „Balticconnector“ sugadinimo tyrimą, ir pabrėžė, kad Kinijos laivas tuo metu plaukė įprastai.

Suomijos pasienio apsaugos tarnybos pateiktose naujausiose nuotraukose matyti, kad 300 mln. eurų vertės dujotiekis, kuriuo Suomija jungiasi su Europos dujų tinklu, smarkiai apgadintas. Komerciniais tikslais „Balticconnector“ pradėtas naudoti 2020-ųjų pradžioje.

Tikimasi, kad remonto darbai užtruks mažiausiai iki 2024-ųjų balandžio pabaigos.

Spalio 17 dieną švedų vyriausybė pranešė gavusi informacijos, kad buvo pažeistas Švediją ir Estiją jungiantis telekomunikacijų kabelis. Manoma, kad kabelis buvo pažeistas tuo pačiu metu kaip ir Estiją bei Suomiją jungiantis dujotiekis „Balticconnector“.

Suomijos valdžios institucijos antradienį pareiškė manančios, kad šio duomenų perdavimo kabelio pažeidimas taip pat susijęs su minėtuoju kinų laivu.

2023 10 25 08:45
Spausdinti