Meniu
Prenumerata

penktadienis, balandžio 19 d.


Naujos epochos pradžia: suasmeninta mityba
IQ Life
(Vyčio Snarskio pieš.).

Pasaulis žengia į suasmenintos mitybos epochą. Bee Wilson domisi, ką gausime ir ką prarasime, kai kukurūziniai traškučiai bus kuriami kiekvienam pagal skonį.

Prieš 10 metų, kai dukra buvo penkerių, šeštadienio rytais mudvi atlikdavome ritualą. Kiekvieną savaitę po jos baleto pamokos eidavome į gretimą „Pret A Manger“ tinklo kavinę nusipirkti indelio vynuogių ir gabalėlio šokoladinio pyrago. Ji gerdavo pieną, aš – kavą, o skanėstą pasidalydavome. „Tu perpjauk, o aš pasirinksiu“, – sakydavau aš ir stebėdavau įtampą jos veide bandant atmatuoti pusę skanėsto. Kai pradėjome šį ritualą, „Pret“ šokoladinio pyrago gabalėliai būdavo kvadratiniai ir, mūsų nuomone, ne per minkšti ir ne per kieti – iš išorės trapūs, o viduje švelnūs, su šokolado gabaliukais. Paskui receptas pasikeitė. Su šiokiu tokiu nusivylimu pastebėjome, kad kvadratinę formą pakeitė stačiakampė, o pats pyragas tapo puresnis ir labiau iškilęs. „Pret“ svetainė skelbė: „Mums patinka ne perkepęs šokoladinis pyragas, o toks, koks ir turėtų būti – tamsus ir drėgnas.“ Bet mudviem su dukra naujasis desertas visai nebuvo „toks, koks ir turėtų būti“. Jis vis dar buvo ganėtinai skanus, bet jau nebegalėjome jo vadinti savo šokoladiniu pyragu. Forma, tekstūra ir skonis pasikeitė, todėl savo ritualą perkėlėme į kitą kavinę.

Kaip ir daugeliu rinkoje siūlomų maisto produktų, „Pret“ šokoladiniu pyragu bandoma įtikti kažkokiam pramanytam vidutiniam vartotojui su vidutiniais skonio receptoriais. Daug bendrovių pasitelkia išorines atrinktąsias ir degustacijos grupes, o „Pret“ savo produktus testuoja pati. Maisto produktus plėtojanti Fran Crute pasakoja, kad kiekvieną pirmadienį „Pret“ komanda ragauja keliuose tinklo filialuose įsigytą šokoladinį pyragą ir kitus skanėstus. Taip pat degustacijose lygina savo produkciją su konkurentų šokoladiniais pyragais. Jei atrodo, kad būtina pakoreguoti vieną ar kitą skonio ar tekstūros aspektą, šį klausimą darbuotojai kelia ketvirtadieniais vykstančiame bendrovės susitikime ir ieško sprendimo. Bandant ištobulinti receptą, „Pret“ šokoladinis pyragas keitėsi kone 40 kartų. Jei per daug miltų, skanėstas ims panašėti į paprastą pyragą, o jei per mažai, į krepšį įdėtas gabalėlis gali susimaigyti. Daugelis pakeitimų buvo beveik nepastebimi. Neseniai pyragus imta kepti 30 sekundžių trumpiau, kad tekstūra būtų šiek tiek lipnesnė.

Kiekvienu net mažiausiu pakeitimu siekiama parduoti daugiau šokoladinio pyrago. „Pret“ produktų plėtotojai išsiaiškino, kad kai kurie konkurentų produktai gaminami iš pieniško šokolado, o kai kurie iš juodojo, todėl siekiant įtikti visiems šokoladinio pyrago vartotojams nutarta naudoti mišinį, nors dėl to ir išaugo kaina.

2019 06 26 11:13
Spausdinti