Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, sausio 27 d.


NE VISKAS PAPRASTA
Dėl kroviklių trūkumo gali įstrigti elektromobilių revoliucija
The Economist
Scanpix nuotr.
Prašom, kraukitės.

Pamirškite bendrovės „Tesla“ gamybos košmarus. Plintant elektromobiliams sunkiausia parūpinti, kur juos įkrauti.

Prireikus automobilio žmonės vis dažniau perka elektrinį. Smunkant akumuliatorių savikainai, mažėja kaina. Palyginti su vidaus degimo variklio (VDV) varomais automobiliais, kuriuos gali būti kančia vairuoti ir prižiūrėti, elektromobiliai – jaudulio ištroškusių vairuotojų svajonė. Bet pereiti prie elektromobilių – ne tik malonumo vairuoti klausimas. Transportui tenka apie ketvirtį pasaulio anglies dioksido emisijos, o kelių transportui – apie tris ketvirčius iš to. Kad pasaulis turėtų šansų iki 2050 m. pasiekti nulinę grynąją emisiją, kelius turės perimti elektromobiliai. Ir greitai.

Tie 6 mln. pirmųjų kregždžių, 2021-aisiais pasirinkusių elektromobilį, tesudarys vos 8 proc. visų automobilių pirkėjų. Iki 2030 m. dalis turi pasiekti du trečdalius, o iki 2050 m. – 100 proc. Daug investuotojų vadovaujasi prielaida, kad procesas vyks taip sklandžiai, kaip įsibėgėja „Teslos“ automobilis. Dangų raižanti trilijono vertos Elono Musko įmonės, tokių naujokių kaip elektrinius pikapus gaminanti „Rivian“ ir Kinijos prabangių elektromobilių gamintojų rinkos vertė liudija didžiulį pasitikėjimą. Klesti ir elektromobilių akumuliatorių gamintojai.

Bet už švytinčių automobilių, prikimštų aukštųjų technologijų ir akivaizdžiausiai įkūnijančių elektromobilių revoliuciją, slepiasi negailestingas stabdys. Apie jį nepakankamai žino net ir tie, kurie galvoja apie naują elektromobilį. Vyriausybės tik dabar pradeda pastebėti problemą. Paprastai tariant – kaip reikės įkrauti tiek elektromobilių?

2022 01 07 06:38
Spausdinti