Meniu
Prenumerata

penktadienis, balandžio 19 d.


PASIKINKYTI INTERNETĄ
Naujos taisyklės „kūrėjų ekonomikoje“
The Economist
Shutterstock

Socialinių medijų platformos didumą turinio gaudavo nemokamai. Padėtis keičiasi.

„Smagu žiūrėti į jus po kojomis, kaip bandote išnešti kudašių, – šaiposi Summer Solesis, žiūrėdama žemyn į kamerą. – Neišsisuksit nuo mano didžiulės, 42 dydžio, pėdos!“ Stovėdama prie telefono ji vaizduoja, jog tuoj užmins žiūrovą, kuriam tarsi kyla įspūdis, kad Solesis – „milžinė purvinomis pėdomis, atsikratanti namuose įsiveisusių žmogeliukų“, kaip skelbia užrašas prie vieno vaizdo įrašo. Produkcija nėra aukštos kokybės, bet neatrodo, kad žiūrovus tai jaudintų. „Kaip miela, taip nepamirštamai užmynė“, – komentaruose liejasi gerbėjas Svenas.

Solesis pseudonimu prisidengusi maloni 26 metų floridietė interneto „pėdų deivės“ amplua atrado pernai kovą, kai dėl COVID-19 neteko darbo restorane. „Iš mamos nuolat girdžiu, kad mano pėdos – dailios, – pasakojo mergina. – Kažin, o internetas ar galvoja, kad turiu dailias pėdas, toptelėjo mintis.“ Paaiškėjo, kad galvoja. Solesis instagramo paskyrą stebi 20 tūkst. žmonių. Atsirado siūlančių pinigų už suasmenintas nuotraukas ir vaizdo įrašus. Po kelių mėnesių mergina atėjo į prenumeratų platformą „OnlyFans“, kurios biuras įsikūręs Londone. Apie 50 įvairių valstybių gyventojų kas mėnesį moka po 10 JAV dolerių už Solesis naujienų srautą, ir „OnlyFans“ pasiėmus 20 proc. jai lieka apie 5 tūkst. JAV dolerių per metus. Apie antratiek mergina gauna iš arbatpinigių ir atributikos, įskaitant nešvarias kojines (po 10 JAV dolerių už kiekvieną dėvėjimo dieną).

Per pastarąjį dešimtmetį susiklostė padėtis, kai užtenka telefono ir gali būti turinio kūrėju. Kameros filmuoja ryškiau, procesoriai – galingesni, tinklai – spartesni. Programos leidžia padailinti net labiausiai nevykusį turinį. Po 2010 m. įkurto socialinio tinklo „Instagram“ filtrų paprasta nuotrauka gali atrodyti šauniai, „TikTok“ panašių patogių sprendimų siūlo vaizdo įrašams, o įrašymo įrankiai, kuriuos balandį pristatė „Facebook“, tinklalaidininkams mėgėjams davė tai, ką iš instagramo gavo prasti fotografai. Dėl neribotų ir nemokamų sklaidos ir paieškos galimybių internete visa tai – vaizdo įrašai, muzika, anekdotai, tirados ir daugybė kito klasifikacijai nepasiduodančio turinio – atranda auditoriją, kad ir kokia nišinė ji būtų.

2021 06 22 08:07
Spausdinti